آبشار رود‌معجن؛ زیبای خفته‌ در حاشیه‌ کویر

 روستای زیبای رود‌معجن یکی از روستا‌های تربت‌حیدریه در استان خراسان‌رضوی می‌باشد و در 48 کیلومتری شمال غرب تربت‌حیدریه و در بخش بایگ واقع شده است. از بایگ تا این روستا 28 کیلومتر فاصله است. جاده رودمعجن به علت کوهستانی بودن منطقه‌، بسیار پر‌پیچ و خم و پر از زیبایی منحصر به فرد است. 

طبق آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن که در سال 1395 انجام گردید جمعیت این روستا 995 نفر در 330 خانوار بوده است. زبان مردم این روستا فارسی است و گویش آنها به گویش نیشابوری و کدکنی نزدیک می‌باشد.

رودمعجن؛ بهشتی در تربت‌حیدریه


مکان گردشگری رودمعجن

آبشار رودمعجن 28 متر ارتفاع دارد و در 4 کیلومتری شمال روستا قراردارد. مسیر رسیدن به آبشار دیدنی است و از روستا تا آنجا را باید بدون خودرو طی کرد. مسیر رسیدن به آبشار که از کنار رودخانه و مجاورت باغ‌های میوه (گردو، آلبالو و…) می گذرد عطر دل‌انگیزی به فضای آنجا بخشیده و صدای پرندگان و آوازشان با صدای آب که از رودخانه می‌گذرد خصوصا در بهار که آب رودخانه بیشتر است، جان تازه‌‌ای به گردشگران می‌بخشد.

درختان سبز و رودخانه‌ای با آب‌های زلال برای یک شخص طبیعت دوست بسیار جذاب و دلچسب است. برای رسیدن به آبشار باید به مدت 45 دقیقه پیاده‌روی کنید. فراموش نکنید مقداری آب و خوراکی به همراه داشته باشید. هرچند که ممکن نیست کسی برای تفریح و گشت و گذار خوراکی به همراه نداشته باشد!  😅

رسیدن به آبشار پر‌‌‌سر و صدا

وقتی که به آبشار رسیدید با منظره ای روبه‌رو می‌شوید که خستگی احتمالی خود را فراموش می‌کنید. مسلما ماجراجویانه به گردش و لذت رفتن زیبایی‌های منطقه را دو چندان می‌کند و از این رو رسیدن به آبشار خود یک موفقیت حساب می‌شود.

آب به علت ارتفاع زیاد آن با شدت زیادی به سنگ‌های پایین آبشار برخورد می‌کند. از این رو  قطرات آب به ذرات کوچکتر و بخار مانند تبدیل می‌شود. مطمئنا این آبشار بزرگ خیلی هم سر و صدا دارد! 😉

پاسخ بدهید

Your email address will not be published.